Het begin.............ja het begin vond plaats in het jaar 2000.

Ik ben toen besmet geraakt met het Nissan Patrol virus.

Ik zag die auto's wel eens rijden en ik dacht,dat is een leuk ding zal wel duur

in de wegenbelasting wezen.

Maar niets was minder waar in die tijd kon je gewoon als

particulier nog op grijs kenteken rijden.

En zo werd dus het idee geboren om een echte(ja de echte)nissan patrol te kopen.

Een tijd gezocht en inderdaad gevonden hier een foto van de majustueuze machien.

 

Ik had hem gekocht in Drenthe voor   1000 was weliswaar een koopje maar er moesten

ook nog wel wat dingen aan gebeuren.

Het chassis moest op divers plaatsen gelast worden,er moesten andere banden op.

Die andere banden+velgen heb ik ook van internet gehaald dat zijn degene die op de foto tezien zijn.

Die banden met velgen heb ik in Brabant gekocht van een boertje,die had ze daarvoor op

een Toyota landcruiser liggen.

De prijs was toen 80.

Ik heb hem toen door de apk gekregen de motor was top.

Een ongeblazen 3.3D liep werkelijk als een zonnetje.

Toen kwam de regeling dat particulieren niet meer op grijs mochten rijden.

Dat was een zwarte dag in 4X4 land.

En zo ook bij mij Heb de auto evengoed nog goed verkocht ook weer voor 1000.

Maar het ging wel met pijn in het hart.................

Toen kon er dus niets meer de overheid had het hele verhaal dicht gespijkerd.

Ik ben toen begonnen met het bouwen van deze website(en dat viel niet mee)

Toen ik eenmaal de site online had,ben ik ook voor mijn eigen begonnen kwa werk bedoel ik.

Ik zit mijn hele leven al in de wegenbouw(inmiddels 32jaar)

Ik ben toen zzp'r geworden en verhuur me nu aan bedrijven.

Maar wat wou nu het toeval,als je een bedrijfje hebt kun je ook weer grijs gaan rijden :-)

En zo begon de speurtocht weer voor een andere Patrol.

De tweestrijd van wordt het nu een R of een GR was ook begonnen.

Nu werd mij een GR afgeraden zeker degene van voor 1994 omdat die nog geen oliekoelers hadden.

En aangezien de 2.8TD's een koelprobleem hebben was die keus ook niet verstandig.

Na 94 zijn ze allemaal uitgerust met een oliekoeler,en daar knapten ze iets van op.

Maar ook niet helemaal want de 2.8 hebben een lichtmetalen kop met weinig koelkanalen.

Dus altijd rustig warm rijden,en rustig laten lopen voordat je hem uitzet(vanwege de turbo)

Maar vroeg of laat (hebben ze mij verteld de specialisten) gaat de kop toch een keer lek.

Maar toch vind ik de GR Y60 nog steeds het mooiste model (smaken verschillen)

Hmmmmmmmmmmmmmm

Maar achteraf heb ik toch voor een R 160 gekozen 3.3D.

HHHMMMMMMMMMMM

Het is een totaal origineel ding waar nog geen sleutel of lasapparaat aan gezeten heeft.

Het is een auto voor de hobby,dus misschien..............komt er ook nog weleens een GR bedrijfsmatig(weet het wel zeker)

Dat was het even voor nu kom gerust nog eens terug,want dit verhaal heeft nog lang geen eind.